Thursday, January 6, 2011

main masak-masak

hmm disebabkan 24 jam yang aku lalui sekarang rasa macam 4 2 jam ( kalo diterbalikkan ) aku 
pun mulakan lah aktiviti feveret aku iaitu memasak..hahaha..
dah masak mesti la makan..lepas makan pas2 tido mau la badan x naik..hahaha..

ari nie aku try wat kuih siput..
ni la cara nak isi masa lapang pn..hihi..
dengan menggunakan teknologi zaman sekarang ni aku pun cari la resepi kat tenet..
cari punya cari macam2 style aku tengok..
ada yang letak telur..ad yang letak bawang merah..
aku pun salin pla resepi  yang best2 ckit..

aku pun start la dengan bantuan pembantu2 yang x diundang..sapa lagi kalo adik aku  orang yang penyibuk 2..hehe..
orang nak letak tepung dia pun nak letak..huhu..
lepas blender sume bahan2 yang sepatutnya aku pun mula la uli tepung bagi sebati..
tengok resepi kat tenet tapi pandai2 la aku tambah atau tolak bahan yang aku nak..hehe

lepas siap sume jadi la siput yang kecik2 ad..besaq2 pun ad..hahaha..
1st time wat..tapi aku suka sebab jadi 2..hehe
lepas ni nak jual la..hehehe..planning masa depan kot...hihihi..=p






lepas nie plan nak try wat cup cake plak..
doakan cup cake 2 menjadi ye...=))

c u...

No comments:

Post a Comment

Layanzzz...